Se Sky Europe Airlines do Bratislavy a Košic
Slovenský okruh - 29. října 2007

Výprava nazvaná "Slovenský okruh" byla zahájena v pondělí 29. října 2007 v 6:30 hod na Terminálu 2 u klasického záchytného bodu - fialové krávy Milky. Po bleskurychlém check-inu jsme se odebrali na výbornou snídani do McDonnaldu. Navštívili jsme ještě vyhlídkovou terasu, ze které toho rána byly přes zamlžená okna k vidění jen Airbusy Alitalie a British Airways. Pak již následovala pasová kontrola. Po laskavém pasovém odbavení karlovarsko-letištním L. Šprinclem následoval první průzkum oblasti gatů označených "D". Náš let NE 041 společnosti Sky Europe Airlines do Bratislavy byl boardován z východu D6 - stojánka 56. Společně se šéfem letecké společnosti Jasonem Bitterem a dalšími 69 pax jsme se nalodili na palubu Boeingu 737-76N reg. OM-NGC. Před půl devátou vyrazil letoun s posádkou kapitána Haška ke vzletu z dráhy 24 LKPR. Po startu bylo k vidění celé pohoří Šumavy a Novohradských hor a za pohořím prosvítaly zasněžené vrcholky Alp, jinak nádherná hustá inverzní oblačnost nad celou českou kotlinou až do Blavy. Info o letu: FL 260 = 8 km , venkovní teplota činila -37°C, cestovní rychlost 750 km/h , doba letu 42 minut, let přes Brno a Trnavu.

Na RWY 31 letiště M. R. Štefánika v Bratislavě dosedl letoun krátce před čtvrt na deset dopoledne. Vyrazili jsme před terminál, zakoupili jízdenky na MHD v ceně 18 SKK a o půl desáté opustili na palubě kloubové Karosy letiště a zamířili do centra.

Během pondělního dopoledne jsme mj. navštívili Bratislavský hrad, prošli se po pobřeží Dunaje a historickém centru Bratislavy, poobědvali stylově halušky s brynzou a slaninou, popili kávu v akademickém klubu a vyrazili zpět na autobus směřující na letiště.

Na tabuli o odletech svítila po našem příjezdu informace o zpoždění letadla na podvečerní lince NE 034 do Košic o cca 50 minut. Téměř tříhodinové období jsme využili k obhlídce věže řízení letového provozu a oblastního střediska a k návštěvě letištní restaurace s výhledem na plochu. Během odpoledne dorazily pouze Canadair Lufthansy na lince z Mnichova a Ryanair ze Stockholmu - Skavsty.

O půl šesté byl z postranního gatu "C" zahájen boarding letu do Košic. Poté, co jsme sešli schody na letištní plochu nás čekalo obrovské překvapení - Boeing 737-300 společnosti Air Slovakia reg. OM-ASC, jak jsme později zjistili přes 21 let starý aeroplán. Tento stroj zajišťoval některé lety společnosti místo Boeingu 737-76N OM-NGF, který byl předchozího dne účastníkem kolize - střetu se stožárem na letišti v Košicích.

Posádka Air Slovakie v čele s kapitánem Hornakem byla příjemná, let byl ale hodně krátký - pouhých 35 minut. Obsazen byl opět cca 70 pax. Po příletu do Košic (přistání na RWY 01) jsme shlédli již zmíněný odstavený Boeing 737-76N OM-NGF Sky Europe Airlines a ATR 72 Českých aerolinií na lince z Prahy. Mile náš překvapil zbrusu nový a vskutku účelně postavený letištní terminál. Ve veřejné části se nachází snack bar, restaurace, 8 check-inů, informace, cestovní kanceláře apod. Tranzitní část je dostačující pro cca 3 aeroplány současně odbavované. V této části terminálu se ještě nachází obchod se suvenýry a malé bistro, ve kterém jsme si na počest naší další úspěšné výpravy připili slovenským Šarišem za 30 SKK/kus - na letišti velmi slušná cena. Nabízenou borovičku jsme odmítli s výmluvou, že z Prahy jedeme autem. Vzhledem k počasí při cestě zpátky do Karlových Varů pak někteří z nás litovali, zejména řidič.

To jsme ovšem ještě ani v nejmenším netušili, jaké překvapení nás ještě čeká. na letu do Prahy. Boeing 737-76N reg. OM-NGN Sky Europe Airlines dorazil do Košic krátce po čtvrt na 9 večer. Do 15 minut od přistání začal boarding. Během nástupu jsme při pohledu do pilotní kabiny měli obrovskou radost, že se konečně proletíme s kapitánem Crkvou, se kterým jsme si již hodně dlouho přáli letět. Zhruba ze dvou třetin obsazený aeroplán opustil mezinárodní letiště v Košicích ve 20:56 hod z dráhy 19. Po vzletu jsme dle slov kapitána zamířili pravou zatáčkou na Poprad, Tatry, Žilinu, Pardubice. Další info o letu: FL 280 = 8,5 km , venkovní teplota - 40°C, cestovní rychlost opět 750 km/h.

Posádka na tomto letu NE 057 byla jednou z nejlepších a nejochotnějších, kterou jsme tento rok zažili. Chceme všem, kteří se podíleli na našem dalším nádherném leteckém zážitku, opravdu moc poděkovat - bylo to vskutku úžasné, ještě jednou díky Láďo!

Boeing 737-76N dosedl na RWY 24 LKPR ve 21:50. Po přijezdu na stojánku 53 jsme se s fajn posádkou rozloučili a vyrazili na bus 119 směrem ke starému terminálu.

Cestou do Karlových Varů jsme vzpomínali na krásný noční pohled z letadla na podsvícenou inverzní oblačnost a poté na rozzářenou Prahu, zvlášť když jsme se po silnici zpět pohybovali šnečí rychlosti 70 km/h v husté mlze.

Ondra (ŘLP), Michal (ŘLP), Jirka (LKKV info)

Další reporty naleznete v sekci Letecké výpravy